Amazing Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Amazing Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Amazing Thailand

Door: Laura van Eeden

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 November 2012 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee Kha!!

Het is tijd voor een berichtje vanuit het verre Thailand. Inmiddels zit ik in het noordelijke Chiang Rai. Morgen hoop ik de grens over te steken naar Laos!

Help! waar moet ik beginnen? Ik heb zoveel gedaan en gezien in een korte tijd, echt ongelofelijk!

Op 2 november kwam ik midden in de nacht aan in Bangkok. Op het vliegveld stond een man op mij te wachten die mij naar het hostel bracht. Buiten kreeg ik meteen een 'klap', want het was erg warm. Toen ik eenmaal in de bus zat (alleen), dacht ik: 'Sh*t, ik heb niet opgelet of hij wel echt van Kilroy is!'. Gelukkig bracht hij mij naar het goede hostel. Een prima hostel, waar ik meteen in contact raakte met Nederlanders. Dat was wel zeer welkom na het 'eenzame' Hong Kong. Ik sliep op een dorm-room met 11 anderen. Ik was erg blij dat ik mijn oordoppen mee had genomen, om het gesnurk van de mannen tegen te gaan. De volgende dag heb ik vooral een beetje rondgelopen en wat indrukken opgedaan. 's Avonds ben ik op stap geweest met een groep Nederlanders. Dat was echt super! Met 7 man in een taxi is daar geen probleem. Helaas voelde ik me de dag daarna wat minder fit, omdat we aan aantal 'buckets' (lees: emmers met alcoholische versnaperingen), hadden gehad. Die dag ben ik, later dan gepland, op pad geweest om wat tempels te bezichtigen. Ondanks ik er nog zo voor gewaarschuwd was, werd ik 'gescamd', ofwel voor 20 bath (5ct) met een tuc tuc rondgereden naar een juwelier en kledingmaker, maar gelukkig ook naar wat tempels. De chauffeurs krijgen namelijk geld als zij toeristen naar die zaken brengen. Zij zeiden dat de tempels 's middags tussen 3 en 4 dicht waren. Nou, niet dus! Maar goed, wel weer een ervaring op zich. 's Avonds met wat gasten wezen eten bij Asiathique, en daarna nog naar de Sky Bar geweest, waar de film Hangover 2 is opgenomen. Vanaf de 64e verdieping was het uitzicht erg mooi. Daar had ik wel een colaatje van ongeveer 10 euro voor over..

De dag daarna ben ik naar Chiang Mai gevlogen. Na Hong Kong en Bangkok, was ik wel een beetje klaar met de grote steden.
Ik wilde met de trein naar Chiang Mai, omdat het een stuk goedkoper is, maar helaas was deze helemaal volgeboekt. In Chiang Mai zat ik echt in een super relaxt resort. Officieel had ik een gedeelde kamer, maar ik heb deze 5 nachten voor mij alleen gehad! Ook was er een zwembad, wat erg welkom was. 's Avonds ben ik met een Duitse gast gaan eten en hij nam mij achterop de scooter mee terug naar het resort. Zonder helm, dus doodeng. In Thailand kan overigens alles. Achterop een auto staan, acherin de pickup, scooter zonder helm, over een doorgetrokken streep rijden, toeteren: niets is te gek!
In Chiang Mai ben ik naar Ran Tong Elephant camp geweest. Dit is denk ik een van gaafste dingen die ik ooit in mijn leven heb gedaan. We waren met een oneven aantal, dus ik had een olifant voor mij alleen. Super leuk! We hebben op een olifant gereden, hen eten gegeven en mogen baden. Zeer indrukwekkend. Ook best eng om op de rug, of eigenlijk nek te zitten. 's Avonds zijn we met een aantal internationals de stad onveilig gaan maken. Eenmaal terug gekomen bij het resort, hebben we de security 50 bath gegeven en zijn we 'stiekem' gaan zwemmen in het zwembad, hahaha!
De volgende dag ben ik met twee Nederlandse meiden naar Tiger Kingdom geweest. Dat was ook echt geweldig. Nooit gedacht dat ik tijgers van zo dichtbij zou zien, laat staan zou knuffelen. Er gaan echter wel verschillende verhalen rond over deze beesten. Sommigen beweren dat ze gedrogeerd worden, maar op het park werd dit absoluut tegengesproken. Ook heb ik nog deelgenomen aan 'Eagle Track'. Met zogenaame 'ziplines' vlogen we door de Jungle. Ik heb af en toe flink moeten gillen en heb er een paar schrammetjes aan over gehouden, maar het was wel erg leuk! Daar hebben we weer wat mensen ontmoet, waar we 's avonds mee zijn gaan stappen. Verder heb ik mogen genieten van een oil massage en voetmassage. Heerlijk is dat! Ook hebben we gewandeld over de Night Bazar. Ik was helemaal onder de indruk van de hoeveelheid kraampjes!
Gisteren heb ik mijn busticket naar Chiang Rai geregeld een aan het zwembad gelegen. Niet verkeerd als je het mij vraagt ;) Ook waren er inmiddels 2 jongens die ik van Bangkok kende gearriveerd. Met hen ben ik 's avonds nog een hapje gaan eten. Vanochtend ben ik op de bus gestapt naar Chiang Rai. Dat was een geweldige busreis. Ik heb nog nooit zoveel beenruimte gehad en mijn stoel naar achteren kunnen kantelen. Ook werden we voorzien van eten en drinken. De reis duurde zo'n 3 uur, en dat voor 7 euries.

Hier in Chiang Rai ben ik op zoek gegaan naar een hostel. Na mijn spullen gedropt te hebben heb ik de lokale en vooral gammele bus naar de 'White Temple' genomen. Zeer indrukwekkend om deze temple te zien! Helaas wist ik niet goed hoe ik terug moest en geen Thai verstond engels. Een klein probleempje dus. Toen ik een gast met een europees uiterlijk zag heb ik hem direct aangesproken. Zij waren met een groep Franse gasten met de pickup naar de tempel gegaan. Ik mocht achterin de bak en zij hebben mij netjes terug naar de stad gebracht :).
Morgen heb ik met de Duitste gast afgesproken in Chiang Khong. Daar gaan we samen de grens over naar Laos. In Huay Xai verblijven we een nachtje en maandag nemen we de 'slow boat' naar Luang Prabang. Ik ben heel erg benieuwd, want deze boottrip duurt maar liefst 2 dagen. Ja jullie lezen het goed: 2 dagen! En dat met mijn reisziekte.. Wordt vervolgd..

Voordat ik mijn verhaaltje afsluit wil ik jullie nog even bedanken voor jullie leuke berichtjes!!

Liefs Laura

ps. Foto's zijn te vinden op Facebook:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.427838780604729.101250.100001358323388&type=3


  • 10 November 2012 - 13:50

    Renske:

    Whaaa Laura, jij 2 dagen op de boot? Ik ben zeer benieuwd:). Wauw, wat een gave dingen heb jij al gedaan. Echt super vet! Ben echt wel jaloers:)!

    Veel plezier maar weer:)!!

  • 10 November 2012 - 13:58

    Yvonne Verhaag:

    Hey Laura!
    Wat heb jij veel leuke dingen mee gemaak zeg!! Echt geweldig!!!!! Lekker genieten daar!! Leuk dat je ons allemaal laat weten wat je allemaal doet en meemaakt!!
    Enhu heeeeeeeel veeeeeeel succes en plezier met de boottrip!!

    Groetjes liefs Yvonne

  • 10 November 2012 - 14:34

    Anne:

    Hej Laura,

    Echt supergaaf wat je al allemaa gezien en gedaan hebt! Mooie foto's ook.
    Ook wel fijn dat je al leuke andere mensen ontmoet hebt met wie je leuke dingen kunt gaan doen.
    Veel plezier weer de komende tijd!

    XXX Anne

  • 10 November 2012 - 14:42

    Moniek:

    Haaaai Laura!!

    Wow, wat super stoer dat je dat allemaal doet zeg! En die tijgers knuffelen... Jij liever dan ik;) Echt leuk dat je zoveel foto's op je Facebook zet!

    Ik blijf je volgen:) Heel veel plezier nog!!!

    Liefss

  • 10 November 2012 - 17:01

    Ans Derks:

    Hoi Laura

    Zo te zien geniet je er goed van ik, denk dat je er ook veel ervaring mee op doet zo in je uppie in zo'n ver land
    knap hoor. geniet ervan en pas goed op je zelf.Trouwens hele mooie foto,s.En nog heel veel plezier.

    Gr.Tante Ans

  • 10 November 2012 - 18:21

    Marijke Janssen:

    Wow Laura, echt geweldig wat je allemaal meemaakt!
    Super mooie foto's ook, wat een ervaring met tijgers knuffelen...
    Gaaf dat je al mensen hebt ontmoet. Is die Tobias wel een beetje aardig voor je :)
    Geniet ervan, pas goed op jezelf!! En ik lees met veel plezier je ervaringen.....

    Lieve groetjes Marijke

  • 10 November 2012 - 22:38

    Melanie:

    Hey Laura,
    Echt super om weer te lezen wat je allemaal meemaakt! Echt zo gaaf allemaal, ben erg jaloers... Vooral toen ik je foto's zag! Echt zo mooi! Erg bizar dat je zover weg bent en al die dingen meemaakt.
    Ik vind ut wel echt knap van je dat je zoveel onderneemt in je eentje.. Respect.. Enne.. Ook erg leuk dat je zoveel mensen al hebt leren kennen!
    Heel veel plezier nog! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!

    Liefs mel

  • 12 November 2012 - 13:00

    Evelien:

    En wij hier maar denken dat het afzien is in een hutje in de rimboe.... nee hoor: slaapkamer voor jou alleen, zwembad bij het resort, beenruimte in de bus, en dan ook nog eens heel veel leuke dingen doen, pff zwaar hoor! :p Geniet er maar lekker van!

    xx

  • 12 November 2012 - 20:39

    Carola:

    Wat leuk te lezen dat je elke dag super gave dingen onderneemt samen met andere Nederlanders en Europeanen, zelfs na flinke stapavonden met emmers alcohol! Respect hoor;) haha. De foto's zijn indrukwekkend, vooral die met de tijgers en de white temple! Meid veel plezier nog en sterkte alvast met de 2daagse bootreis! xxx Carool

  • 12 November 2012 - 20:39

    Carola:

    Wat leuk te lezen dat je elke dag super gave dingen onderneemt samen met andere Nederlanders en Europeanen, zelfs na flinke stapavonden met emmers alcohol! Respect hoor;) haha. De foto's zijn indrukwekkend, vooral die met de tijgers en de white temple! Meid veel plezier nog en sterkte alvast met de 2daagse bootreis! xxx Carool

  • 13 November 2012 - 21:26

    Heikamp:

    Hallo Laura,

    Wow, wat onderneem jij veel.
    Die foto's bij de tijgers, leuk hè zo'n knuffel.
    Gaaf zeg.
    En dan die tempels.
    En het mooie is er komt nog veel meer.
    Je weet het een keertje verkeerd gegeten, neem meteen cola en dan de enige echt.'
    Voor je darmflora een uitkomst.
    Veel plezier verder en een goede boottocht toegewenst.


  • 14 November 2012 - 15:39

    Hilde:

    Haa Lorra,

    Wat heb je al veel gedaan en gezien in die korte tijd!!! Echt gaaf om te lezen zeg! Volgens mij vermaak jij je daar wel!! ;-) De foto's zien er in ieder geval indrukwekkend en jaloersmakend uit! Leuk ook dat je daar zo veel nieuwe mensen ontmoet. Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe die twee-daagse bootreis je bevallen is, met je reisziekte voorspelt dat niet veel goeds! ;-) Ach, jouw kennende sla je je er wel doorheen en het levert je in ieder geval weer een leuke anekdote op. Veel plezier de komende tijd, ik ben benieuwd naar je volgende verslag!!! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Maart 2008
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 34296

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 Januari 2013

Zuid-Oost Azië

29 Maart 2008 - 08 Juli 2008

Suriname

Landen bezocht: