Beautiful Malaysia, but almost home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Beautiful Malaysia, but almost home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Beautiful Malaysia, but almost home

Door: Laura van Eeden

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi Allemaal!

Het allerlaatste berichtje van mij vanuit het mooie Azië, en in dit geval Maleisië. Zoals ik al had verwacht bevalt Maleisië mij ook ontzettend goed. De tijd vliegt voorbij en het 'echte leven' komt in zicht. Weg droom, hallo realiteit!
Het reizen bevalt mij zo ontzettend goed dat ik zo nog een paar maandjes door zou kunnen gaan, maar ik vind het natuurlijk ook wel weer fijn om jullie allemaal weer te zien! Ook lijkt het me heerlijk om weer even in mijn eigen bed te slapen. Ik heb bij mam al de bestelling gedaan voor stampot met rookworst, daar heb ik nu echt zin in. Hopelijk kan ik weer een beetje aarden, vooral omdat het in nederland ruim 30 graden kouder is, brrr...

Maar goed, tijd voor mijn verhaal, ofwel mijn tijd in Maleisië. Vanaf Krabi, Thailand, ben ik naar Kuala Lumpur gevlogen. Dit is de hoofdstad van Maleisië. Daar heb ik direct weer de volgende vlucht naar Penang genomen. In Penang aangekomen heb ik daar een beetje rondgelopen en de grote shoppingmalls in Georgetown bezocht. Ook hoort er een drankje op zijn tijd bij. In Penang ben ik samen met een gast uit Engeland naar het national park gegaan. Wij dachten dat het een eitje zou zijn, dus slippertje zouden genoeg zijn. Nou, dat hebben we geweten! Het was de beste workout sinds tijden! Het was een flinke klim met veel rotsen onderweg. Het was wel echt een jungle, dus dat was wel gaaf. Ik was kapot toen we op turtlebeach aangekwamen. We verwachten heel wat schildpadden daar te zien, maar dat viel tegen. Er was alleen een opvangkamp voor schildpadden. Dat was natuurlijk ook mooi om te zien. Daarna hebben we een bootje naar monkeybeach genomen. Er waren echt ontzettend veel apen te zien! Daarna zijn we weer door de jungle terug gegaan. Dit kost behoorlijk wat tijd, maar ach, een beetje beweging is niet verkeerd. We hadden ook gewoon een bootje kunnen nemen, maar daar hadden we geen zin in. 's Avonds ben ik nog naar de bios geweest en heb ik een gruwelijk slechte film gezien met Arnold Schwarzenegger, hahaah.

Na Penang ben ik met de boot naar Langkawie geweest. Dit was ik eigenlijk niet van plan, maar ik had toch nog wel zin om wat strand te zien, en iedereen was zo enthousiast over dit eiland, dus waarom niet?!
Ik heb hier zeker genoten. Met een aantal mensen hebben we 2 dagen een scootertje gehuurd en het hele eiland verkend. Ik had nog nooit scooter gereden, maar ik vond het echt leuk! Heel veel gezien en ontzettend genoten. Zo zijn we onder andere naar een kabelbaan geweest, waar het uitzicht prachtig was. Ook zijn we naar blackbeach geweest (de naam zegt genoeg) en hebben we een mooie zonsondergang gezien.
Daarna was het tijd om met de avondboot en nachtbus naar Kuala Lumpur te gaan. Hier heb ik natuurlijk de beroemde twintowers bezocht en de KL-tower, met uitzicht over de hele stad. Vandaag heb ik een trip gedaan, waarbij we onder andere een chinese tempel, een moskee en andere culturele dingen hebben gezien. Ook zijn we naar de Batu caves geweest, waar het Thaipusam Festival (hindu-festival) plaats vond. We zagen daar onder andere een man die met haken in zijn rug werd gedragen. Heel creepy om te zien. Ik had daar echt het gevoel dat ik in India was. Wat een rotzooi! Maar wel indrukwekkend. Ook heb ik daar een henna-tattoo laten zetten. Van Maleisië zou ik nog veel meer willen zien, maar daar heb ik helaas geen tijd voor. Ik heb nu natuurlijk wel een goede reden om een keer terug te gaan ;)

Morgen is mijn laatste dagje. Ik ga nog even wat shoppingmalls opzoeken en hopelijk vind ik ergens een zwembad voor een verkoelende duik. Het zal namelijk wel weer even duren voordat ik weer in de buitenlucht kan zwemmen..

De 29e vlieg ik in de ochtend en heb ik een stopover van ongeveer 12 uur in Hong Kong. Daar zie ik wel tegenop. Maar ach, voor een lange reis draai ik mijn hand niet meer om. Komt goed! Bijna thuis..

Tot over 2 dagen!

Veel liefs vanuit Maleisië,

Laura

• 27 Januari 2013 - 15:17

Kim:

Ik ben blij dat je bijna weer thuis bent :-) Maar ik snap dat het voor jou moeilijk is!
    Maar wees blij, de sneeuw is weer weg! En het is boven 0 graden nu ;-) Wiehoe!

Tot snel! xx

• 27 Januari 2013 - 15:31

Renske:

Oh, wat is dat snel gegaan.
    Maar wel fijn voor ons dat je weer bijna thuis bent!
    Geniet er nog eventjes van, en tot heeeel snel!

Liefs,
    Renske

• 27 Januari 2013 - 16:01

Rieky:

Ja Laura, Je hebt een onvergetelijke tijd achter de rug wat je nooit meer zult vergeten en vaak naar terug zult kijken.
    Ik kijk er naar uit dat je weer thuis komt en ik zal zorgen voor een lekkere hollandse kost!
    Geniet er nog eventjes van en ik wens je een goede terugreis en dat je weer veilig thuis mag komen.

Liefs Mam.

• 27 Januari 2013 - 16:21

Ans Van Sleeuwen:

Hoi Laura,

Bedankt voor al je mooie verhalen en foto's.
    We wensen je een goede terugreis toe en tot ziens in Vianen.

Lieve groetjes Sjef en Ans

• 27 Januari 2013 - 18:22

Evelien:

Hee Laura, geniet nog maar lekker van de laatste dagen daar en alvast een goede terugreis gewenst! Tot snel!

Xx

• 27 Januari 2013 - 18:43

Anne:

Hej Laura, wat heb je toch veel mooie dingen meegemaakt! Zal wel weer even wennen zijn in Nederland als je terug bent, want het is hier best wel koud (sneeuw is nu bijna weg). Veel plezier nog de laatste dagen en een hele goede reis terug.

XX Anne en Tim

• 27 Januari 2013 - 21:57

Lisanne:

Haaa Laura!

Het zit er alweer op! Zo te lezen heb je een fantastische tijd gehad! Je straalt ook op iedere foto die ik voorbij heb zien komen! Voor nu alvast een goede terugreis gewenst! En we zijn in Nederland heel benieuwd naar al je verhalen en avonturen!

Liefs Lisanne

• 28 Januari 2013 - 09:18

Anke:

Lieve Laura,

Wat is de tijd toch snel gegaan. Wat een geweldige ervaring. Mooie foto's en verhalen. Ik heb net nog even op mijn werk je laatste verslag gelezen. We hebben thuis pas sinds vrijdag weer een goede internet verbinding. Heb je verhalen bij papa en mama of op het werk gelezen. Geniet nog even van de mooie omgeving en de heerlijke temperatuur daar. Alvast een hele goede reis en tot snel.
    Lieve groeten Pierro, Anke, Renzo en Lucie

• 28 Januari 2013 - 21:40

Heikamp 11:

Hallo Laura,

Dat zal zeker een tijdje afkikken worden na alles wat je daar gezien en beleefd hebt.
    Wij hebben telkens vol spanning jouw mooie verhalen gelezen en zo jou proberen te volgen.
    Maar wij zijn ook reuze benieuwd wat ja allemaal te vertellen hebt als je terug bent.

Wij wensen jou een hele goede terugreis naar het toch wat minder mooie Vianen waar we geen super blauwe zee hebben maar hooguit een sloot voor de deur.