Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Hong Kong!

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Nei ho ma? (Hallo hoe gaat het?)

Hier gaat alles goed!

Op 30 oktober was het dan zover! Mijn droomreis kon beginnen. Pap en mam brachten mij naar Schiphol. We hebben even in de file gestaan, dus ik was al bang dat ik het vliegtuig zou missen. Maar uiteindelijk viel het mee. Na samen nog een kopje koffie en thee gedronken te hebben, ging ik dan door de douane. Dat blijft een naar moment, maar dit wilde wel zeggen dat mijn reis door Azië zou gaan beginnen!

Na 11 uur vliegen kwam ik eindelijk aan in Hong Kong. De vliegreis was niet echt comfortabel, maar verliep prima. In het vliegtuig zat naast mij mij een man uit Hong Kong. Hij woonde echter alweer 32 jaar in Nederland. Hij was niet spraakzaam, maar wel erg aardig.
Eenmaal aangekomen in Hong Kong stapten de meeste mensen over op het volgende vliegtuig, omdat zij direct doorvlogen naar het hoofdbestemming. Helaas dus ook geen backpackers die mij zouden gaan vergezellen in Hong Kong. Na bij de douane een stempel/visa gehaald te hebben, heb ik een taxi naar het guest house genomen. Deze is te vinden op een van de drukste straten in Kowloon, Tsim Sha Tsui. Een prima guest house op de 8e verdieping. De kamer is denk ik 6-8 m2. Er past dus ook niet veel meer dan een bed in. Het toilet zit in het douchehokje gebouwd. Dus erg compact allemaal. Gelukkig is het daar prima te vertoeven.

De jetlag was zeer aanwezig, omdat ik een nacht niet had geslapen en het hier 6 uur later is dan in Nederland. Ondanks deze jetlag besloot ik direct door te gaan en wat te gaan zien van Hong Kong. Helaas regende het een klein beetje, maar gelukkig klaarde het al snel op. Ik ben meteen op onderzoek gegaan en heb de metro naar Tung Chung genomen. Daar ben in in een gondel van de kabelbaan richting Ngong Ping gestapt. Daar kwam ik een stel tegen uit Brielle (in de buurt van Rotterdam). Zij waren in Hong Kong voor zaken. Met hen ben ik die dag opgetrokken. We zijn naar de Tian Tan Buddha gegaan. Dit is het grootste bronzen Boeddha-beeld in de openlucht. Super mooi om te zien. Daarna ben ik even naar het guest house gegaan voor een douche en een zogenaamde 'power nap'. Na wat gegeten te hebben ben ik met de metro naar Hong Kong centraal gegaan om vervolgens de starferry (pont) terug naar Tsim Sha Tsui te nemen. Erg indrukwekkend om alles gebouwen en lichtjes in het donker te zien.
Ook in de avond is het erg druk op straat. Overbevolkt is nog zwak uitgedrukt. Echt een abnormaal druk, als je het mij vraagt. Totaal niet vergelijkbaar met grote steden in Nederland. Ondanks de drukte voel ik mij hier wel veilig.

De tweede dag ben ik op tijd opgestaan. Ik ben eerst naar de 'Bank of China' geweest. Daar mag je als toerist naar de 43 verdieping om over Hong Kong uit te kijken. Super mooi om dat te zien. De bank is eigenlijk 70 verdiepingen hoog, helaas alleen voor bevoegden. Daarna heb ik de Peak Tram naar 'The Peak' genomen. Deze tram ging stijl omhoog, de berg op. Alleen dat was al een beleving op zich. Bij de Peak aangekomen, ben ik naar het skyline-terras geweest op zo'n 400 meter hoogte. Absoluut een spectaculair panoramisch uitzicht! Zeer indrukwekkend! Daarna ben ik nog naar de Victoria Peak gelopen. Dit was zo'n 3,5 kilometer lopen. Ik begrijp nu waarom je daar een uur voor uit moet trekken, want het is bergopwaarts. De spierpijn is vandaag dus ook aardig aanwezig. Het uitzicht daar was minder spectaculair dan de Peak, maar wel iets wat je gezien moet hebben. Daar kwam ik nog een Frans stel tegen en met hen ben ik een stukje terug gelopen. Vervolgens ben ik met de tram terug gegaan en ben ik naar Sheung Wan gegaan, om daar een Turbojet te pakken naar Macau. Deze boot bracht mij in een uur naar Macau. Heel bijzonder is dat ik niet zeeziek ben geworden. Het was een best relaxte reis, want het leek alsof je in een vliegtuig zat.
Macau was vroeger een kolonie van Portugal. Het is inmiddels zeer bekend als Casino-resort. Met de bus werd ik (gratis) naar een van de grootste casino's gebracht: Wynn. Daar aangekomen ben ik eerst op zoek gegaan naar een eettentje. Daarna heb een een fonteinenshow mogen aanschouwen en heb ik zelf nog een gokje gewaagd in het casino. Ik ben achter een soort van fruitautomaat gaan zitten. Ik begreep er niets van, dus heb maar een beetje op de knopjes gedrukt, hahaha. Per ongeluk ook nog wat gewonnen (ongeveer 20HK$, ofwel 2 euro). Dit geld heb ik direct weer opgemaakt. Heel gaaf om te zien allemaal. Ik begrijp nu ook waarom ze Macau het Las Vegas van China noemen! Daarna ben ik weer terug gegaan naar Hong Kong.

Vanochtend heb ik lekker ontbeten in het Kowloon Park. Even een beetje ontspannen tussen al het groen. Wel heel apart, omdat je in de verte toch nog heel veel hoge gebouwen ziet. Vandaag wil ik een beetje rustig aandoen. Misschien ga ik nog naar het Hong Kong Museum of Art. Vanavond vertrek ik naar Bangkok, ofwel Thailand! Daar heb ik echt veel zin in. Hong Kong was super gaaf, maar 3 dagen is lang genoeg. Ik kon me prima alleen vermaken, maar als je dat niet prettig vindt, dan is Hong Kong niet een geschikte plek om naar toe te gaan.

Al met al heb ik een super tijd hier gehad. Mijn volgende berichtje stuur ik denk ik vanuit Thailand!

Veel liefs,

Laura

• 02 November 2012 - 06:11

Melanie:

Hey Laura,

Wat leuk om je eerste verhaal te lezen van je grote avontuur! Fijn dat je hebt genoten en je zo goed vermaakt hebt! Maar jeetje wat heb je al veel gedaan en gezien, super zeg! Echt knap van je dat je deze stap gezet hebt! Heb je al veel foto's gemaakt? Ben ik ook erg benieuwd naar!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal, ik blijf je zeker volgen!
    Heel veel plezier nog, geniet er maar lekker van!

Liefs mel xxx

• 02 November 2012 - 06:59

Carlijn:

Hee laura!

Wat gaaf om je eerste bericht te lezen. Jeetje wat heb je al veel ondernomen in die paar dagen! En leuke foto's op facebook. Die pics kunnen ons nog meer jaloers maken;-)

Have fun, maar dat lukt je wel;-)
    Liefs

• 02 November 2012 - 07:25

Renske:

Wauw, al zoveel meegemaakt in een paar dagen. Wat gaat er nog allemaal voor meer leuks komen;) Alleen maar dingen waar je ons jaloers mee kan maken, heerlijk:).

Veel plezier in Thailand, op naar nog meer geweldige avonturen.

Liefs,
    Renske

• 02 November 2012 - 07:26

Betteke:

Gaaf hoor, zo'n reis! Ik wens je heel veel plezier!

• 02 November 2012 - 07:47

Daniëlle Van Dijk:

Goed bezig Laura, klinkt goed allemaal! Jij vermaakt je wel in zo'n grote stad. En zo zie je maar dat er toch vaak wel mensen zijn waarmee je (eventjes) op kunt trekken. Hopelijk vind je in Thailand meer backpackers. Ik wens je een hele goede reis naar Thailand en natuurlijk heel veel plezier met alles wat je daar gaat doen!
    Liefs vanuit Cairns!

• 02 November 2012 - 08:05

Elise:

Hey Laura,
    Je hebt je eerste dagen al goed besteed!
    Goed joh, na zo'n tijds verschil zonder slapen en alleen!
    Heel veel plezier op je volgende bestemming! Geniet ervan!
    Ik hou je in de gaten! ;) liefs!

• 02 November 2012 - 08:23

Elise:

Mijn nicht zit ook een van d'r 1e dagen (alleen) bij jou in de buurt. Zit op de zelfde website. Misschien heb je er wat aan misschien ook niet. Linda Hurkens heet ze. Dacht zal t nog ff sturen! Liefs

• 02 November 2012 - 08:42

Stefanie:

Wooow Laura, wat klinkt dat allemaal goed zeg :) Zo kort daar en gewoon al alle mooie dingen van een vd grootste steden vd wereld gezien. Stoer hoor! Wss ben je nu in Thailand,geniet daar! En schrijf snel iets ;) dan kunnen wij ook weer meegenieten hier! Haha! Xx

• 02 November 2012 - 09:20

Evelien:

Hee! Al heel wat meegemaakt dus! Wel jammer dat je geen backpackers hebt ontmoet, maar dat gaat in Thailand ongetwijfeld gebeuren! Tof trouwens, die foto's van die boeddha en die tram de berg op. Dat lijkt me echt indrukwekkend. En een overwinning: je kunt ook op een boot zonder ziek te worden :p

veel plezier in thailand, daar zullen de guest houses er wel net wat anders uitzien ;)

xx Evelien

• 02 November 2012 - 09:42

Tante Nellie:

Hey Laura,

Wat heb je al veel ondernomen en gezien in hong kong. Mooie foto's gemaakt.
    Nu op naar je volgende bestemming,een nieuw avontuur tegemoet.
    Veel plezier en geniet van al het moois wat je gaat zien daar in thailand.
    Ik blijf je volgen meissie.

Dikke knuffel van mij.xxx

• 02 November 2012 - 11:15

Sjef En Ans:

Hoi Laura,

Wij waren al benieuwd naar je eerste verhaaltje en

• 02 November 2012 - 11:28

Sjef En Ans:

Dag Laura,

Nogmaals een poging om verder te schrijven,er was iets mis met de computer ,alles viel uit.We waren zoals we al schreven benieuwd naar je eerste verhaaltje en daar was ie dan. Weer een belevenis om te lezen. Nog maar 3 dagen weg en zoveel gezien.Zo ver weg en toch dichtbij.
    We lezen straks weer met plezier je verhalen uit Thailand.
    Geniet van al het moois en van het lekker warme weer.

Liefs Sjef en Ans

• 02 November 2012 - 14:26

Kim:

Gave dingen heb je al gedaan!
    En dat ook nog met jetlag en nieuwe mensen ontmoetend. Stoer van je!

Veel plezier in Thailand waar je vast meer backpackers gaat ontmoeten.

Liefs! x

• 04 November 2012 - 17:59

Marijke:

Hey Laura!
    Wat een leuk reisverslag...
    Stoer hoor dat je dit doet!Een onvergetelijke
    ervaring!Hopelijk ontmoet je veel leuke backpackers!
    Veel plezier & succes met je reis,ik hoop dat alles goed verloopt!
    Liefs Marijke

• 04 November 2012 - 19:26

Carola:

Ha Lau!

Wat fijn te horen dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen in Hong Kong! Je hebt al veel ondernomen en dit is nog maar het begin van je reis!! Heel veel plezier in Thailand! Ben benieuwd naar het volgende verhaal!

xxx

• 05 November 2012 - 22:07

Emmy:

Hoi Laura,
    Een bijzonder avontuur! Leuk om je te volgen! Veel plezier in Thailand, waar je nu inmiddels wel al gearriveerd zult zijn!

Liefs Emmy