Sprookjesachtig Thailand, de eilanden - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Sprookjesachtig Thailand, de eilanden - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Sprookjesachtig Thailand, de eilanden

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2013 | Thailand, Krabi

Sawadee kha!

Hoe gaat het met jullie?

Inmiddels ben ik alweer een paar weken in Thailand, dus tijd voor een update. Morgen vlieg ik naar Maleisie! Hopelijk gaat dit land net zo goed bevallen als de andere landen die in inmiddels al bezocht heb.

Ditmaal heb ik de eilanden van Thailand bezocht. Even wat anders dan het niet-toeristische en culturele Vietnam. De eilanden zijn zeer gericht op de wersterse toerist en dus ook wat duurder, maar zeker de moeite waard om te bezoeken. Soms is het net een sprookje!

Vanaf Hanoi (Vietnam) ben ik naar Bangkok (Thailand) gevlogen. Met mijn hostelgenoten heb ik een mooi feestje op khao san road gebouwd. Naast het feesten heb ik ook wat cultureels en sportiefs gedaan: een fietstocht door Chinatown. We moesten heel wat obstakels trotseren, maar voor een Hollander is dat natuurlijk geen probleem. Wij zijn gewend om te fietsen. Voor buitenlanders is het een ander verhaal. Een Amerikaans meisje fietste dan ook zonder pardon tegen een paaltje, hahaah. Ik heb me alleen al goed vermaakt door die mooie fietsmanoeuvres.

Oud en nieuw heb ik op koh chang gevierd. Ik had al wat mensen ontmoet die daar heen gingen en Stefanie (waarmee ik door Vietnam heb gereisd) kwam ook onverwachts langs. Met wat buckets (lees: emmertjes drank), vuurwerk en gezelligheid hebben we ons goed vermaakt. Daarna hebben we 30 uur moeten reizen om naar koh phangan te gaan. Daar stond de halfmoonparty op ons te wachten. Met neonverf op ons lichaam en een fluoriserend shirtje gingen we op stap. Iedereen zag er zo uit, dus dat was wel een mooi gezicht. Na koh Phangan zijn we naar koh Tao gegaan. Daar heb ik ook afscheid genomen van Stefanie. Op koh Tao heb ik mijn PADI open water dive gehaald. Dat wil dus zeggen dat ik nu officieel bevoegd ben om tot 18 meter diep te duiken. Echt zoooo super gaaf!! We moesten heel wat theorie doorlezen, filmmateriaal bekijken, oefenen met het duikmateriaal in het zwembad en 4 officiele duiken doen. Het was alsof we in een aquarium zwommen. Ik had totaal geen last van angst. Ook niet toen we onze duikbril onderwater af moesten doen en de automaat uit onze mond moesten halen. No problemo! Ik vond het zo leuk dat ik op koh Phi Phi ook nog 2 duiken heb gedaan. Het water was hier nog veel mooier en meer helder. Ook heb ik een blacktip haai gezien!! Whaaa!! Ik ben er nog steeds heel enthousiast over. Ook heb ik op beide eilanden een snorkeltoer gedaan en de mooiste stranden aangedaan. Het water is soms zo blauw en helder en omgeving zo mooi, dat het bijna nep lijkt Geweldig!! Zelfs nog aapjes gezien! Wat wil je nog meer! Verder ben ik ook naar Maya bay geweest, waar de film 'The Beach' met Leonardo DiCaprio is opgenomen. Ik begrijp nu waarom! Zeer mooi allemaal! Ook heb ik natuurlijk de nodige feestjes meegemaakt, maar dat lijkt me wel logisch ;) Weinig cultureels dus, maar wel op en top vermaak!

Momenteel ben ik op Krabi, waar ik morgenvroeg mijn vlucht heb om voor een weekje naar Maleisie te gaan. Het aftellen is dus echt begonnen. Ik kijk er wel naar uit om iedereen weer te zien.. maar de kou en sneeuw... brrr! Dat zal wel weer even wennen zijn!

Ik zal ik Maleisie nog mijn laatste berichtje proberen te plaatsen.


Liefs vanuit het zonnige en warme Thailand,

Laura

P.s. Heel veel boottripjes gehad, zelfs een nachtboot van 8 uur. En ik heb geslapen als een roosje, ben geen een keer ziek geweest. Oke, ik heb wel reispilletjes gebruikt. Maar het is een wonder! Ben ik nu dan echt genezen?! Misschien heb ik ook nog een boottrip in Maleisie. Hopelijk verloopt deze net zo goed!


  • 20 Januari 2013 - 15:50

    Ans Van Sleeuwen:

    Hoi Laura,

    Wat heerlijk om jouw verhaal uit het warme Thailand te lezen terwijl we hier bij de kachel zitten en het buiten sneeuwt.Een mooie witte wereld.
    Geniet nog de laatste week en we zien je heel graag weer terug in Vianen om naar je verhalen te luisteren.

    Liefs Sjef en Ans

  • 20 Januari 2013 - 16:47

    Ans Derks:

    Wat lijkt het me heerlijk om dat allemaal mee te maken, dit nemen ze niet je niet meer af,voor jou een mooie blijvende herinnering, het zal voor je dadelijk aan de kou wel wennen zijn, geniet nog van de dagen en we zien je graag weer terug, je zal best veel te vertellen hebben, volgens mij kom je voorlopig niet bij gepraat.

    Ans en Tonnie

  • 20 Januari 2013 - 17:29

    Carlijn:

    Hee Laura,

    Super vet die verhalen, alweer:) En wat gaaf dat je bent gaan duiken!
    Die foto's op facebook zijn wel jaloers makend terwijl wij hier zitten te bibberen ;)
    Geniet nog van je reis en dan is het toch echt tijd om met ons een leuk feestje te gaan vieren in t zuiden:D

    Liefs Carlijn

  • 20 Januari 2013 - 22:55

    Rieky:

    Wat heb je weer een mooie tijd in Thailand beleefd, je duikbrevet behaald en genoten van de mooie witte stranden. Deze hebben we op dit moment ook in ons landje, alleen moet je een dikke jas aandoen.
    Geniet daarom nog een weekje van het mooie Maleisië, we horen en zien je snel.

    Liefs en een dikke kus.

  • 21 Januari 2013 - 08:51

    :

    Hi Laura,

    Je kent mij niet maar ik kwam toevallig op jou verslag terecht. Super leuk verhaal. Ik reis zelf momenteel ook door thailand met een vriendin en wij gaan over twee dagen ook naar de eilandjes. (na het lezen van jou verhaal heb ik daar nu nog meer zin in) Nu vroeg ik mij af in welke hostels je bent verbleven want alles is zo duur want wij vinden op internet. Hopelijk heb jij iets goedkopers!
    Als je nog tips wilt weten over Maleisië, let me know! Daar komen wij net vandaan!
    Geniet van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Maart 2008
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 34313

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 Januari 2013

Zuid-Oost Azië

29 Maart 2008 - 08 Juli 2008

Suriname

Landen bezocht: