Terug in ons Kikkerlandje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Terug in ons Kikkerlandje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Terug in ons Kikkerlandje

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Om het Suriname avontuur geheel af te sluiten zal ik een allerlaatste berichtje typen:). Dit keer vanuit ons koude kikkerlandje, want inmiddels sta ik alweer een week op Nederlandse Bodem en is het haastige leventje weer in gang gezet.

Het is alweer een week geleden dat ons vertrek richting Nederland weer voor de deur stond. De avond ervoor zijn we nog chique gaan uiteten, om nog even te proosten op onze geweldige tijd in Suriname:). Van vrijwel iedereen hadden we al afscheid genomen, maar onze onderburen zijn nog even op bezoek geweest zodat wij hen konden bedanken. Wij waren de eerste huurders waar zij zoveel contact mee hadden gehad, dat was volgens hen toch een teken van vriendschap. Zelf onze vast taxichauffeur had moeite met afscheid nemen. Hij vond het erg gezellig dat hij ons al die tijd rond mocht rijden.

Maandag hadden nog een hele dag voor ons, dus we hebben er nog een gezellige dag van gemaakt met z’n vieren. Natuurlijk moest er ook nog even hard gewerkt worden, want het huis waar we ruim 3 maanden hebben vertoefd moesten we weer netjes achterlaten. Na alles opgeruimd te hebben en alles op de oude plaats gezet hebben, waren we dan eindelijk klaar. Ook moesten alle kaarten en andere spulletjes van de muur af wat een erg kaal beeld gaf. Na onze laatste koude douche en de koffers naar beneden gesjouwd te hebben kwam de taxi om 17 uur. Eline had het geluk om nog 3 weken daar te blijven met haar ouders om vakantie te vieren. Met een brok in onze keel moesten we dan echt afscheid nemen en stapten we de taxi in:(. Ik keek ontzettend uit naar het moment dat ik iedereen weer zou zien:), maar ik besefte heel goed dat ik voorlopig niet terug zou gaan naar Suriname:(. Het leventje dat je daar had opgebouwd, was in een klap voor bij:(. Eenmaal op het vliegveld moesten we meteen inchecken, maar eerst moesten onze koffers nog gecontroleerd worden. Suriname heeft een 100%-controle afspraak met Nederland, dus onze koffers moesten open. Het enige nadeel was dat mijn koffer niet meer dicht paste. Gelukkig werden we drugsvrij verklaard en werd ik geholpen met mijn koffer te sluiten. Na een uur vertraging vertrokken we om half 10 met het vliegtuig richting Nederland. Na een vlucht van 9 uur zonder een oog dicht gedaan te hebben landden we op Schiphol. Buiten het vliegtuig stond een drugshond ons op te wachten, maar ook daar kwamen zonder kleerscheuren vandaan. Onze koffers moesten nog weer eens extra gecontroleerd te worden bij de douane en eindelijk kwamen we dan aan in de arriveerhal. Ik was helemaal in Shock; daar stonden Kim, Carola, Marloes, Evelien, Carlijn, Femke en Papa en Mama mij op te wachten met spandoeken en ballonnen:D. Het was erg fijn om iedereen weer in mijn armen te sluiten:D. Het betekende wel dat mijn relaxte Suriname avontuur echt was afgelopen. Afscheid nemen van Lindy en Jady was ook zo onwerkelijk, want ik had het idee dat ik ze de volgende dag toch wel weer zou zien. Daarna ben ik met het welkomstcomité nog wat gaan drinken en was het de hoogste tijd om naar huis te gaan…

Eenmaal thuis gearriveerd stond er een groot bord versierd met vlaggen en ballonnen in de tuin met de woorden: ‘WELKOM THUIS LAURA!!!’. Ook hing de Surinaamse vlag buiten, om nog even in de Surinaamse-sfeer te blijven. Thuis stonden de hondjes op mij te wachten, heerlijk om hen weer te knuffelen en zij waren ook weer hartstikke blij om mij te zien:D. Niet veel later kwamen Twan en Marcel ook thuis en kon ik ze eindelijk een Surinaamse Brasa geven. De woonkamer was ook versierd met ballonnen en de Nederlandse en Surinaamse kleur en slingers. Ik moest ook even naar boven om te zien waar ik op de zolder moest slapen. Mama vertelde namelijk dat ze mijn kamer wilden veranderen, maar dat het nog niet klaar was. Ik hoopte al stiekem dat ze gelogen had en ja hoor, mijn deur was versierd en mijn slaapkamer was helemaal verandert :D Super mooi:D! Ik ben er dan ook erg trots op. Verder heb ik overdag en ’s avonds bezoek gehad, wat voor mij ook al een hele verassing was. Erg leuk om iedereen weer te zien :D Het was echt weer zoals vanouds. Door de adrenaline die door mijn lijf gierde, hield ik de dag goed vol en kon ik volop van de gezelligheid genieten. ’s Avonds was ik dan ook erg moe en heb ik heerlijk geslapen in mijn nieuwe kamer en mijn heerlijke eigen bedje.

De afgelopen week heb ik genoten van alle dingetjes om mij heen, maar ook wel een beetje gebaald. Voor en tijdens mijn vertrek naar Suriname had ik nooit verwacht dat ik het jammer zou vinden om terug te gaan richting Nederland. Gelukkig is dat een goed teken en kan ik alleen maar met heel veel plezier terug denken aan de tijd die ik daar heb mogen beleven. Ik wil papa en mama bij deze in het speciaal bedanken, want zonder hen had ik deze droom nooit kunnen verwezenlijken. Natuurlijk wil ik ook iedereen bedanken die mij al die tijd gesupport hebben, die steun had ik af en toe echt nodig! Verder wil ik Lindy, Jady en Eline niet vergeten, we hebben lief en leed met elkaar gedeeld en inmiddels zijn we ook echt goede vriendinnetjes geworden. Hen mis ik nu dan ook echt wel. Mede dankzij hen heb ik een toptijd gehad: Bedankt meiden!

Bij deze wil ik dan ook even gebruik maken van de gelegenheid om iedereen te bedanken voor de lieve kaartjes, roosjes en alle andere presentjes:D, erg lief!
Natuurlijk wil ik ook nog iedereen bedanken voor alle reacties op mijn site en complimentjes!!! :D Door jullie reacties bleef ik ook gemotiveerd om steeds maar weer een nieuw verhaal te schrijven. Ik heb in ieder geval met veel plezier geschreven, dus ik hoop dat jullie ervan genoten hebben..

Bedankt allemaal!

Een Hollandse Brasa;),

Laura

  • 16 Juli 2008 - 08:02

    Melanie:

    Hey laura,
    Ik reageer ook nog ma even op je laatste berichtje vanuit nl. Ik ben zelf net trg van vakantie en ik kan niet wachten om je morgen weer te zien.. Ik ben erg benieuwd naar alles wat je hebt meegemaakt en hoe het nu met je gaat...
    Ook je laatste verhaal was weer erg leuk om te lezen.. En de foto's zijn ook heel mooi.. Kei leuk die grote borden en al die balonnen... :)
    Ik zie je morgen!
    Kus Mel

  • 16 Juli 2008 - 19:37

    Yvonne:

    Hey Laura!
    Wat een mooi ontvangstcommite! Geweldig. Het moet echt geweldig zijn, als je na een lange tijd thuis komt, en dat je zo hartverwarmend opgevangen wordt bij het vliegveld! Echt leuk.
    Dus je moest bij de douane je koffer open maken. Die weten dus precies wat voor ondergoed je hebt.....hihihihi
    Fijn om te horen dat de reis goed verlopen was. En wat zullen Rieky, Harrie, marcel en Twan blij zijn dat je weer thuis bent!
    Dus je hebt nu een nieuwe kamer... echt een leuke verassing!
    Ik vond het erg leuk dat ik je verhalen mocht lezen. Ik zal het wel gaan missen. En rob ook!!! Die wilde in het weekend weer een verhaaltje lezen van Laura.... Maar helaas. "Oh" zei Rob, "dan moet ze zeker nog een keer typen. Doe dan maar een ander verhaaltje en morgen het verhaaltje van Laura". Ik heb vertelt dat je nu terug bent, en dat je geen verhaaltjes meer schrijft. Zijn reactie was: "Dat is dan niet zo mooi want... Ik vind die mooier dan dikkie dik-boek." hihihi
    Nou Laura, hartstikke bedankt voor je mooie verhalen. En ik hoop je snel een keer te zien, dan wil ik nog wel verhalen horen over Suriname. Doe iedereen de groeten daar!

    Groetjes Yvonne

  • 20 Juli 2008 - 09:17

    Mam:

    Lieve Laura,
    Nu je weer thuis bent en je laatste berichtje heb geplaatst kon ik het niet laten om hier nog een reactie op te geven.Iedere week zat ik er naar uit te kijken om je verhaal weer te lezen ook al had ik je wekelijks aan de telefoon. Het was erg mooi hoe je deze verhalen beschreef. Nu heb je het laatste berichtje geplaatst en daarmee je belevenissen op deze site afgesloten. Ik ben blij dat je deze stage er met plezier naar teug kijkt en dat je er zeker geen spijt van hebt ook al wist je van te voren niet wat je allemaal te wachten stond. Je bent nu een grote ervaring rijker. Nu ga je de laatste stage tegemoet in het MZH. en daarna studeer je af.Het zal wel allemaal weer even wennen zijn, maar dat gaat je zeker wel lukken.Ik zal ook je verhalen vaker terug lezen want voor ons was dit ook een grote ervaring, in elk opzicht.Om dit verhaaltje af te sluiten wil ik je bedanken voor je waardering en dankbaarheid en veel succes in je verdere loopbaan.

    Liefs Mam.


  • 20 Juli 2008 - 13:32

    Mars:

    ey troela

    Ik dacht laat ik nog maar een berichtje plaatsen, want dat vind je toch zo leuk:P Ik vind het leuk dat je weer thuis bent:D. Het heeft natuurlijk wel weer z'n voor en nadelen. Ik zal ff een paar nadelen op noemen: Nu moet ik weer elke keer wachten voordat ik op de badkamer kan, aangezien jij daar gemiddeld een half uur bezig bent. Ook moeten we weer de auto samen delen etc.
    Maar natuurlijk is het ook weer fijn om een zus thuis te hebben want die is er toch 3 maanden niet geweest:D dus welkom thuis zusje.

    gr Mars

  • 20 Juli 2008 - 14:08

    Twan:

    hey zussie
    beter laat dan nooit maar welkom thuis!!
    het is toch wel fijn om je weer thuis te hebben. ook zodat k je weer kan plagen!! lol
    k ga morgen op vakantie dus heb je een week je rust! van mij dan maar nie van marcel denk ik!
    tot volgende week!

    fijn da je weer thuis bent want die maanden duurde toch wel lang

    groetjes twannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Maart 2008
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 34341

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 Januari 2013

Zuid-Oost Azië

29 Maart 2008 - 08 Juli 2008

Suriname

Landen bezocht: