Curaçao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Eeden - WaarBenJij.nu Curaçao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Eeden - WaarBenJij.nu

Curaçao!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo Dushi's,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat alles prima. Ik heb namelijk een heerlijke vakantie achter de rug. Hebben jullie nog leuke dingen meegemaakt?

Maar goed, hier dan mijn verhaal over Curaçao:D…
Vorige week donderdag was het dan zover. Om 3 uur ’s nachts vertrokken we van huis om op het vliegtuig te stappen richting Curaçao, die om half 7 vertrok. Na een tussenlanding gemaakt te hebben in Trinidad kwamen we om half 10 lokale tijd aan in Curaçao. Daniëlle kwam me ophalen, want bij haar zou ik de hele week overnachten. Ik had haar al ongeveer een half jaar niet meer gezien, dus het was tijd om elkaar in de armen te vliegen:D. Jady en Lindy bleven bij een Antilliaanse vrouw overnachten en Eline bleef helaas achter in Suriname. Na mijn koffer bij Daniëlle gedumpt te hebben zijn we naar het Consulaat van Suriname gaan voor het aanvragen van een nieuw Visum. Daarna gingen we heerlijk relaxen op Mambo beach. De zee is in Curaçao echt super blauw en helder. Nog mooier blauw dan in een zwembad. Dat is toch weer anders dan dat colakleurige water hier in Suriname. Die avond zijn wij bikkels gewoon wezen stappen. We wilden absoluut geen moment missen, ondanks we de nacht ervoor zo weinig hadden geslapen.
De volgende dag moet Daniëlle helaas weer stage lopen. Maar gelukkig mochten wij de auto van haar lenen. Ik reed natuurlijk meteen verkeerd want ik had geen idee waar ik ergens op curaçao zat. Maar uiteindelijk vond ik toch de weg. Ik was ook nog een hartstikke illegaal, want ik had geen rijbewijs bij me. Maar zoals mij vaker wordt verteld; als je je rijbewijs niet bij je hebt dan wil het niet zeggen dat je geen auto meer kan rijden. Dus dat wat mijn motto van die dag ;) Vervolgens zou ik Lindy en Jady op gaan halen, alleen jammer dat zij zowat aan de andere kant van het eiland logeerden. Dappere Laura trok met de landkaart in haar hand door het eiland. Gelukkig ging het me redelijk goed af en kwam ik veilig bij hun logeeradres aan. Mijn motor was oververhit zo warm had ik het, maar de auto deed het prima ;) Ik moet wel zeggen dat ze daar echt asociaal rijden, maarja zo leer je wel de claxon te gebruiken. We zijn toen naar de grotten van Hato gereden. Dat was wel leuk om even te zien. We zagen daar ook nog super grote leguanen, die ik hier in Suriname nog niet heb kunnen ontdekken. Verder zijn we nog even naar een strandje geweest om weer wat bij te bruinen.
Zaterdags zijn we even het Centrum van Punda wezen verkennen. Daar zag je die kleurrijke huisjes die je altijd op foto’s ziet. Verder hebben we nog op het standje gelegen van Cas Abou, waar het weer heerlijk genieten was. Op de weg naar dat strand zagen we ook nog flamingo’s in een parkje. ’s Avonds was het big party op Mambo beach, erg gezellig weer. Ook kwamen we daar Elske, een studiegenootje tegen, waar we later die week nog mee zijn gaan uiteten.
De Zondag waren we weer te vinden op hetzelfde strandje wat daar vond ‘Ter Land, Ter Zee en In de Lucht’ plaats. Grappig om zoiets te zien, alleen gaan de karretjes niet zo snel achter elkaar de helling af, zoals op televisie. Dus het duurde nogal een tijd. Zowat het hele eiland was leeggelopen, want iedereen was daar zo ongeveer te vinden. Meteen daarna gingen we door naar Wet & Wild om te party-en. Maandag zijn we gaan duiken bij de duikschool waar Daniëlle stage liep. Eerst moesten we een video bekijken, en daarna moesten we ons hijsen in een duikpak, de spullen in orde maken onder begeleiding en kregen we nog wat uitleg. Pff, ik kan jullie melden dat zo’n zuurstoftank op je rug toch behoorlijk zwaar is zolang je niet in het water ligt. Maar goed, gelukkig mochten we snel de zee in. Boven water kregen we wat uitleg en na even gedreven te hebben mochten we dan echt gaan duiken. Alleen zonk ik niet naar de bodem;), dus kreeg ik extra gewicht in mijn duikvest. Ik moest wel even wennen aan de manier van ademen. Onder water moesten we nog wat water in de duikbril laten lopen en vervolgens leeg maken, en de automaat (zuurstof) uit gooien en terug in je mond plaatsen. Het duiken was super gaaf:D! Verschillende mooie vissen, koraal, en nog veel meer zeedieren. Het voelde alsof ik in een aquarium zwom. Dit wil ik zeker nog een keer overdoen! Daarna zijn we nog even naar de Jan Thiel baai geweest om te zwemmen, zonnen en uit te rusten van de duik.
Dinsdag vertrokken we richting Westpunt. We wilden namelijk de Christoffelberg gaan beklimmen. Daniëlle waarschuwde al dat de weg daar naartoe nogal heuvelachtig was. Met z’n allen gingen we met het autootje de berg op. De wegen leken wel een achtbaan, best eng. Maar vanaf nu kan ik natuurlijk elke bergpas rijden ;) hahaha. De berg die we wilden beklimmen was niet zomaar een berg, nee het was grote rots met een flinke kloof van 1,239 FT hoog. Toos conditieloos dacht dat wel even te doen. Maar dat viel toch even tegen, want wij waren zo slim om de berg op het heetst van de dag te gaan beklimmen. Maar met de benen in mijn nek en met wat schrammetjes heb ik toch de top bereikt. Aan de top wist ik pas waarom dit zo de moeite waard was; je kon bijna het hele eiland overzien!:) Naar beneden ging een stuk sneller, alhoewel mijn benen als zwabbers mee gesleurd werden. Daarna zijn we nog even naar Boca Tabla geweest waar je de golven tegen de rotsen ziet slaan, wat er mooi uitzag. Daarna zijn we verder gereden naar de Grote Knip. Een strandje om aan te raden, zo mooi:)
Woensdag zijn we naar de stuisvogelfarm geweest. We werden in een soort van jeep rondgereden door het park en we kregen informatie aangereikt over deze vogels; De hersenen zijn zo klein als een pinda, ze kunnen je ogen eruit pikken en ze houden van ‘blingbling’. We mochten deze beesten ook nog voeren in de hoop dat ze ons niet zouden pikken. Ter afsluiting mocht ik nog even op een struisvogelei gaan staan. Hij vertelde dat de schaal zo stevig is dat het wel 200 kg kan dragen. Jullie raden het al, nog geen seconde later krakte ik door het ei! ;) Volgens mij ben ik toch niet zoveel aangekomen dat ik ruim 200 kg weeg, maar de weegschaal thuis zal het uitwijzen. ;) Nee grapje, die man zei dat het kwam doordat er waarschijnlijk een steentje onder lag. Daarna mochten we nog een struisvogeltje van 2 dagen oud vasthouden. Echt schattig! Na deze farm zijn weer naar het Consulaat van Suriname geweest om ons paspoort met Visum op te halen om vervolgens door te rijden naar Portomari om bij te komen van de ‘drukke’ dagen. ’s Avonds zijn we naar de TMF-karaokebar geweest. Natuurlijk hebben wij even laten zien welke beroemdheden er in Curaçao waren. Dat was een groot succes, hahahaha. We verwachtten natuurlijk de eerste plaats te behalen, maar hoe onbegrijpelijk het ook klinkt, lagen we al snel uit de strijd.:(;) Maar lol hebben we zeker gehad.
Donderdag hebben we nog gerelaxt op Mambo beach en hebben we de koffers gepakt. Om 7 uur ’s avonds vertrokken we namelijk weer terug richting Suriname. Het was echt rot om de trap op te gaan en Daniëlle achter te laten. Het voelde echt weer als het moment dat ik schiphol verliet. Op dat moment zou ik het liefste naar huis vliegen. Maar nu vind ik het wel weer fijn om terug te zijn in Suriname. Eline stond ons met een naambordje op te wachten op het vliegveld in Suriname. We kregen meteen een dikke brasa (=knuffel) van haar, echt super leuk.

Het was heerlijk om in Curaçao niet door iedereen nageroepen en gefloten te worden, hier word ik er nog steeds gek van. Ook komt de nasi, bami, rijst, kip en andere pittige etenswaren mijn strot uit. Maarja nog maar een maandje :P Het duurt ook nog maar een weekje voordat Pap en Mam komen :) daar heb ik echt super veel zin in! :D Dan kan ik eindelijk laten zien, waar en hoe ik woon. Oja, Curaçao zou ik zeker aanraden als je van een weekje vakantie met zon, zee en strand houdt en natuurlijk stappen leuk vindt:). Alhoewel ik blij ben dat ik hier zit, want hier is veel meer te zien, en dan bedoel ik voornamelijk de natuur en cultuur.

Vrijdag hebben we geen tijd gehad om uit te rusten. Lindy en Ik gingen op huisbezoek bij een patiënt. We kregen meteen weer eten aangeboden, maar ik moet zeggen dat het er niet bepaald smakelijk uitzag, dus ik heb het maar bedankt. Na een aantal vragen gesteld te hebben wilden zij ons Saramacca laten zien. Met een krakauto gingen we op pad, en de muggen wisten mijn benen meteen te vinden. In de hoofdstad Groningen, zijn we aan de saramacca-rivier gaan zitten en kregen we Hindoestaanse roti aangeboden. Deze keer heb ik het toch maar genomen, maar mijn mond stond echt in brand. Maar goed dan kan ik zeggen dat ik toch weer wat culinairs heb gegeten ;) Toch weer een leuke ervaring om te zien hoe iemand hier in Suriname leeft.

Dit weekend hebben we geen bijzondere plannen. We zijn gezellig gaan stappen met z’n allen en we rusten een beetje uit, want maandag moeten we weer aan de slag op stage. Gaan jullie nog wel leuke dingen doen?


Heel veel liefs,

Laura

P.s.
Daan, nogmaals super bedankt!
Overleef je het nog een beetje?
Tante Joke, Hartelijk Gefeliciteerd!
Mel, alvast van Harte
Zo heej Pap en Mam, nu zijn jullie al een beetje gewend aan het sfeertje hier;) dat moet toch helemaal goed komen; Wat vandaag niet kan, kan morgen....relaxx
Mars, knuppel :P ook weer echt iets voor jou. Ik heb er hard om moeten lachen :P Mij overkomt zoiets natuurlijk nooit ;)
Bedankt voor jullie leuke verhaaltjes!

  • 08 Juni 2008 - 16:42

    Evelien:

    Zo je hebt weer veel gedaan zeg! Lekker relaxen op curacao, heeerlijk. nouja Renske, Carlijn, Anne en ik hebben vandaag op het terras in de zon gezeten in cuijk, dus dat was ook wel lekker :) Alleen niet zo'n handige serveerster, maar daardoor hadden we wel allemaal gratis een drankje. En hebben jullie al wat oranje versierd? of zijn jullie je helemaal niet bewust van het ek en dat Nederland morgen moet voetballen? Bij ons is het wel al lekker versierd. Nouu succes weer met stage, zal wel tegenvallen om er weer mee te beginnen na zo'n leuk weekje!
    xxx Evelien

  • 08 Juni 2008 - 16:55

    Carlijn:

    He Laura,
    Dat klinkt even relax, maar zoals Evelien hier ook al laat weten hebben wij dat gelukkig ook kunnen doen hihi (de serveerster had cassis over mij en renske heen gegooid):P Heb je m'n mailtje al ontvangen, ik hoop dat je het leuk vindt! Nog veel plezier en suc6 op stage en tot snel.

    Liefs Carlijn

  • 08 Juni 2008 - 17:05

    Janneke En Bas:

    Heey meis!

    Jij hebt echt een fantastische vakantie week achter de rug, zoals we dat kunnen lezen! Daar worden we wel een beetje jaloers van hoor! ;) En wat ben jij al bruin zeg! Staat je erg goed! Over een weekje zijn pap en mam lekker bij je, da's toch wel een erg fijn uitzicht denk ik zo! En voor je het weet zit je stage er al weer op! Ook wel een beetje jammer, of niet? Hier in nederland is het EK duidelijk begonnen! Alles is oranje en rood, wit, blauw versierd, wat overigens wel weer een erg leuk gezicht is! Nu nog wat wedstrijden zien te winnen :). We wensen je nog een super stage toe en spreken/typen snel weer met je!

    Heel veel groetjes en knuffels,
    Janneke en Bas

  • 08 Juni 2008 - 17:25

    Renske:

    Zooooo, ik ben echt niet jaloers hoor;) Ahuhm haha. Je doet echt geweldige leuke dingen zo te lezen. Gelukkig zien we je over een maandje weer terug in het altijd gezellige Vianen;)! Veel plezier nog met je paps en mams, en succes nog op stage!

    Liefs Renske

  • 08 Juni 2008 - 19:32

    Vicky En Martijn:

    Hey Laura!

    Wat een verhaal heb je weer getypt!
    Zo te lezen heb je een geweldige week gehad in Curacao. Leuk hoor!
    Fijn he, dat je je ouders volgende week weer ziet. Je zult ze wel missen.
    Nou we wensen je heel veel succes verder met je stage en veel plezier met je ouders!

    Liefs,
    Vicky en Martijn

  • 08 Juni 2008 - 20:25

    Melanie:

    Hey Laura,
    Nogmaals bedankt voor je kaartje, echt super leuk!
    Enne.. Je hebt echt weer veel meegemaakt zeg! Ik ben echt jaloers op je.. Je hebt in eigenlijk een korte tijd, super veel dingen gezien en meegemaakt.. Echt zo mooi!
    En die foto's: WOW WOW WOW.. Echt heel mooi.. ALs je trgbent moet je zeker een mega fotoalbum maken van al je gemaakte foto's, word zeker super!
    Leuk dat je daan ook weer hebt gezien.. Ik mis jullie allebei echt heel erg.. Jullie mogen nu wel weer snel trgkomen.. Het feest heeft nu lang genoeg geduurd :P ;)
    Ik zou zegge.. heel veel plezier nog je laatste maandje en geniet volgende week vooral van je ouders als ze er zijn.. Maak er een mooie tijd van!
    Tot snel!

    Dikke Kus Mel

  • 08 Juni 2008 - 21:30

    Tonnie En Ans :

    Ha die Laura wat zul jij jullie pap en mam veel moeten laten zien in die twee weken volgens mij moeten ze maar wat langer blijven want volgens mij lukt dat nooit allemaal.Maar ik denk dat hun ook blij zijn je weer te zien wat zullen jullie samen genieten maak er iets leuk van en tot. tante nellie uit nijmegen ( zus van Oma is verhuisd naar wijchen en vind dat maar niks ze vind het een kippekooi maar dat valt eigenlijk best wel mee het enige wat ik niks vind is dat je door de slaapkamer naar de tuin moeten lopen om daar te kunnen zitten.Maar ik kan het heel goed begrijpen als je op zo'n leeftijd 87 jaar nog gaat verhuizen naar iets kleins.groetjes van Oma en tot hores .Tonnie en Ans

  • 09 Juni 2008 - 21:30

    Danielle:

    Ik heb ook echt een topweek gehad! Vond het super om je weer even te zien. Lekker veel gezien en gedaan in die korte tijd. Ik vond het erg gezellig in ieder geval :D Die trap is idd verschrikkelijk. Hoe vaak ik daar onderaan heb gestaan om anderen uit te zwaaien, daar wordt je niet vrolijk van. Gelukkig ben ik zelf over een weekje aan de beurt :)

    Laura, heel veel plezier met je pap en mam en tot snel!

    Kus, Daan

  • 10 Juni 2008 - 20:26

    Tiny En Odilia:

    Geweldige foto's en het is heel goed te zien dat jullie flink genieten van alles!!
    Jullie zien er ook allemaal zo mooi gekleurd uit. Heeeeeeeerlijk!! Tot 'n volgende keer.

    Groetjes Tiny en Odilia.

  • 11 Juni 2008 - 14:10

    Joyce:

    Hee Laura,

    Zo te horen gaat het allemaal goed met je! Echt vet dat je naar Daan bent gegaan !:D Hoe vond je het duiken? Ben echt jarloers op je, op vakantie ga ik ook maar weer eens duiken! Heb je in Suriname ook al gedoken? Of maakt dat niet zo heel veel uit?
    Ik wens je nog heel veel plezier volgende week met je ouders, succes met je stage en tot over een maandje!!

    Liefs, Joyce

  • 11 Juni 2008 - 15:36

    Twan En Femke:

    ha die laura!
    super gaaf joh wa je daar wel nie allemaal mee maakt!!
    k ben vandaag maar weer eens naar de kapster geweest. t is super gaaf geworden!!
    nou is het aftelle echt begonne voor jou en jullie pap en mam!!
    hoop da jullie een leuke tijd daar samen hebbe, maar dat komt zeker goed!!
    denk je wel af en toe aan ons? wij mogen samen gaan koken!haha
    nou meid geniet er nog van!! wij thuis zijn nu ook al af aan het telle!
    je bent bijna weer thuis gelukkig voor ons, maar k denk ook wel voor jou ofnie? dan zie je de hondjes weer!!
    en dan kunne we eindelijk gaan WINKELEN!!
    nou doei doei..
    liefs twan en fem!

  • 12 Juni 2008 - 19:37

    Sjef En Ans:

    Hoi Laura,
    Wat een mooi verhaal weer om te lezen,en de foto's zeggen ook genoeg hoe mooi het in Curacao is. Nog een paar dagen en dan is het zover, wat zullen jullie blij zijn elkaar te zien.Wat zullen pap en mam hun ogen uitkijken hoe jij daar werkt en hoe de natuur en cultuur daar is.Hier is alles oke. Wij gaan volgende week ook op vakantie naar Beieren (Duitsland). Hoe lang weten we nog niet.We hebben niets gepland.We wensen jullie samen een paar hele fijne weken toe. Geniet van het samenzijn en van de vakantie.

    Lieve groetjes
    Sjef en Ans

  • 13 Juni 2008 - 12:46

    Janneke:

    Ohh, Laura, IK BEN JALOERS! Nog even en dan zien we je weer, ben heel benieuwd naar je verhalen!

    Gr. Janneke en een knuffie van Bobby!

  • 13 Juni 2008 - 17:04

    Mars:

    ey troela
    Alles goed daar?
    vanavond flink zuipen of niet? lekker voetbal kijken:D heb er weer zin in.
    Maaruh hier is alles goed heb volgende week tentamens en dan heb ik ook eindelijk (werk)vakantie. Kyra heeft vandaag de hele dag onder het bed van twan en fem gelegen, waarom weten we echt niet ze deed een beetje raar vandaag. Ik denk dat ze jou weer mist. met jelly is alles goed;)

    Nou ik ga weer stoppen geniet er nog van daar en veel plezier met ons pap en mam de komende 2 weken.

    gr Mars

  • 13 Juni 2008 - 17:17

    Mars:

    ey troela
    Alles goed daar?
    vanavond flink zuipen of niet? lekker voetbal kijken:D heb er weer zin in.
    Maaruh hier is alles goed heb volgende week tentamens en dan heb ik ook eindelijk (werk)vakantie. Kyra heeft vandaag de hele dag onder het bed van twan en fem gelegen, waarom weten we echt niet ze deed een beetje raar vandaag. Ik denk dat ze jou weer mist. met jelly is alles goed;)

    Nou ik ga weer stoppen geniet er nog van daar en veel plezier met ons pap en mam de komende 2 weken.

    gr Mars

  • 15 Juni 2008 - 17:51

    Mam:

    Ha Meid,

    Nog even.......
    De koffers zijn gepakt,het gras is gemaaid,instructies zijn gegeven enz.enz.Nog 1 nachtje slapen en dan is het eindelijk zover.We kijken er helemaal naar uit!!! Tot Morgen.

    Liefs ons.

  • 16 Juni 2008 - 07:13

    Fam Hendriks:

    Hallo Laura,
    Nog snel even een berichtje vanuit de Heikamp.
    Als wij jou verhalen lezen denken wij steeds weer wat heeft die meid in een korte tijd toch veel gezien en genoten van al dat mooie daar.
    Heel leuke ervan is dat jij ons op zo'n leuke manier laat meegenieten met al die mooie foto's en je mooie verhalen over wat je allemaal meemaakt en gezien hebt. Ik denk dat jullie pap en mam nu op weg zijn naar het vliegveld en ook wij wensen ze een hele fijne en welverdiende vakantie toe.Ik denk dat ze geen betere reisgids kunnen wensen als jou want jij weet nu wat ze zeker gezien moeten hebben voordat ze weer naar huis moeten en de vakantie er helaas weer op zit. Nog een hele fijne vakantie met z'n alle en geniet er van wat de tijd vliegt.

    groetjes van,
    Ans, Twan, Bart en Mark

  • 16 Juni 2008 - 08:49

    Femke:

    ha die laura!
    heb net jullie pap en mam naar elst gebracht!
    maar heb wel een traantje weg gepikt hoor met het afscheid!
    ik ben gelukkig weer heel terug gekomen met de tomtom. ook al had de eerste paar straten al gemist! haha!
    harry, rieky en laura geniet er samen van!!!
    jullie hoeven jullie eigen geen zorgen te maken voor hier thuis want dat komt allemaal goed!!!
    liefs femke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Maart 2008
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 34329

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 Januari 2013

Zuid-Oost Azië

29 Maart 2008 - 08 Juli 2008

Suriname

Landen bezocht: